Så här tycker våra kunder

Här kan du se vad vad våra kunder tycker om vår butik. Varför inte skriva en egen recension?

KOMMENTARER 718

  • Order354152
    Jag beställde varor den 9 maj 2019 betalade 4694 + frakt och har flera gånger bett
    att få häva köpet och snarast få mina pengar Det händer inget och efter över 90 dagar ser ni ut att ligga
    Illa till . Ni är inte alls certifierade i TRYGG E-HANDEL Hur kan Ni fortfarande annonsera att Ni kan leverera
    Inom 10 dagar när detta händer. Jag är tydligen inte den enda som med rät är förbannad.


    Kurt 91 år nyss fyllda

    • Hej Kurt.
      Vårt system har sedan juni mailat dig om att det saknas endel varor i din order för att vi ska kunna bli klar med den men aldrig fått svar av dig. Vi har även svarat när du skrivit in till oss om vad som hänt men varje gång vi svarat dig om vi kan byta ut varorna så får vi inte svar igen.
      Ta kontakt med vår support eller se i din mail så ska du ha förklaringen där och vill du att vi byter ut det som saknas så kommer ditt köp iväg snart. Vill du inte att vi byter ut varorna som saknas så kan du även be oss avbryta köpet då det inte är hämtat än. Helt upp till dig, beklagar att du fått vänta så länge.

  • Väntar sedan januari på varor. Har vart i kontakt med er hur många gånger som helst. Håll ut, håll ut det kommer lösa sig. Ingen kontakt går att få med decargo. Det skyller ni ifrån er med att det är semester i Tyskland. Åh fan! Snart är det jul så ni har nya ursäkter, pju vilken tur! Hoppas mina pengar kom väl till pass för er för de lär jag aldrig se röken av igen.

    • Hej Jessica,
      Om du fortsatt väntar på ett köp du gjort i januari så ta kontakt med vår support igen så ska dom se över ditt ärende såfort dom kan och hjälpa dig komma i kontakt med fraktbolaget om det blivit någon miss i kommunikationen där.
      Just nu är det tyvär låg bemanning men det kommer ta upp sig ut mot slutet av augusti när folk är tillbaka där nere.

    • ja jessica folk är L.E.D.I.G.A på sin semester. om du vet va semester är

  • Gjorde min beställning 21 juni 2019 än ingen leverans!!!! allt är betalt. jag är jätte besviken och har inte lyckas kontakta Decargo. jag kommer aldrig mer beställa göra en beställning.

    • Hej Lorena
      Sett igenom våra system och kan inte se att du handlat hos oss på laurens men att du handlat hos drinko, detta köpet var försenat i packning och som det ser ut har du valt att avbryta det redan så räknar med att at är som det ska.

  • Åsa Gustafsson 13:33, juli 25, 2019

    Jag beställde den 6 juni och betalade men har ännu inte mina varor, vad har hänt?

    • Hej Åsa,
      Ditt köp är tyvär inte klart än då det är förseningar som uppstått pga både uppdateringar i systemen och semestertider som gjort att saker drar ut på tiden. Dom räknar med att det ska komma iväg innom någon vecka iaf så du kommer få en e-post såfort att det är påväg.
      Beklagar väntetiden

  • Hejsan! Jag skickade efter från Drinko i April 2019 och följde paketet som gick till Norge. Har ringt både Drinko och frakt bolaget, men det är som vanligt att man ska vänta. Har paketet skickats fel så skickas det tillbaka till avsändaren står det. Men det konstiga är att det står att paketet har levererats till mej. Jag tyckerdet är konstigt om det kan returneras till avsändaren när det står att jag är avsändaren kollade en gång på ett paket jag fick från Drinko . Det är något väldigt mystiskt med det hela. Fraktbolaget ska ju köra hem det till kunden men det går ju med PostNord hur går detta till. Jag är väldigt besviken på Drinko och kommer inte att handla där mera. SKÄRPNING DRINKO

    • Hej Marie,
      Det låter som att du haft otur att postnord sorterat ditt paket fel och skickat det mot Norge, vi har sett det hända nån gång tidigare och tyvär kommer vi inte bort från fel som dom kan göra ibland. När det skickas mot Norge pga deras fel så är det något konstigt i postnords system som då visar att det är "levererat" hos dom men då är det igentligen påväg i retur till fraktbolaget du anlitat i Tyskland. När dom får paketet tillbaka så kommer de hjälpa dig att få det påväg mot dig igen men sånt kan tyvär ta lite tid.
      Dom ska köra det hem till dig det har du rätt i men nu har dom gjort fel hos posten i sverige och då blir det klater tyvär. Posten är boven du ska vara arg på i detta tillfälle inte butiken men som tur är kommer det ordna upp sig till slut ska du se.

  • Det står 5 till 15 arbetsdagar leverans hade de varit de hade ja beställt omg.
    men så är de ju inte något är fel, synd att få de till dörren regelbundet hade ju varit en dröm

  • Det är tragiskt att ni på drinko blir drabbad av företaget decargo, det är synd att ni inte kan knyta fler fraktbolag till ert företag, man är ju ganska låst om det bara finns ett val. Eftersom många handlar för att handla på ett "smartare sätt" så är det synd att ni får all skit. Men ett måste ni bli bättre på detta med att förmedla fraktbolaget behöver bli frakbolagen. Japp mitt paket är också borta...

    • Hej Maria,
      Skriv gärna till vår support om du saknar ett köp så ska dom hjälpa dig att ta reda på vad som hänt.
      Det är tyvär förseningar i packningen just nu så det kan vara grunden till att du fortsatt väntar på dina varor.

  • Gjorde en beställning 16 maj har betalat men inget paket ännu

    • Hej Tobbe,
      din order ser inte ut att vara färdigpackad än så ta kontakt med supporten om du har funderingar runt köpet.

  • Väntat sedan 5 april, 21 juni komma varorna till Sverige. Har postnord app. Äntligen..tänkte jag, va faan händer??? PostNord vill ha feed. Varorna har levererats??? Inte till mig i.a.f Tror dom är tillbaka i Tyskland

    • Hej Björn,
      Ser att du handlat hos drinko.se och inte på laurens, men om dina varor var i Sverige 21 juni men inte kommit än så kan du ha rätt i att postnord gjort fel och returnerat dem. ta kontakt med Drinko och fraktbolaget du anlitade så kommer de kunna hjälpa dig om det gått i retur.

  • Tänkte beställa men när jag kom till vad kunderna tycker så är det uteslutet pga att kunderna inte får varan..... o ni avsäger er allt ansvar.

    • Hej Roland, vi avsäger oss inget, alla får svar på mail och hjälp men ibland kan det hända saker som gör att det tar tid tyvär.

  • Beställde i februari och fortfarande ingen leverans. Drinko skriver att de inte e deras fel utan fraktbolaget, vilket jag inte alls håller med om.
    Detta var det sista Drinko skrev till mig för en månad sen.
    ” Vi fick höra i veckan att dom börjar närma sig att ha kontroll så du kommer nog få information av dom i Juni-Juli här senast.”
    Snart juli och fortfarande ingen leverans eller någon information.
    Förstår att de bara pratar skit och att jag aldrig kommer få se min beställning, men att Drinko slår ifrån sig alla skyldigheter för att man själv får välja fraktbolag tycker jag är helt sjukt. Det är Drinko som rekommenderar dem och alkoholen har jag beställt från deras sida. Riktigt dåligt!!

    • Hej Henrik.
      Ta kontakt med Drinkos support eller fraktboalget du anlitat där så ska dom nog kunna hjälpa dig.
      Det stämmer att fraktbolagen hade problem tidigare iår men som vi hört så ska det vara klart och fungera igen nu så se med dom så kommer du få hjälp.

  • Nu Drinko får ni börja ta ert ansvar stämma decargo eller följ med i stormen som kommer att bli i en megafon,
    när juristerna får sätta tänderna i detta en megafon i Facebok med andra media,det finns många "kunder"här som känner sig blåsta som ni borde förstå.Själv har jag väntat på en leverans sedan januari i år 2019.Har varit kund sedan 5 år tillbaks.Ni har svuret er fria från transporten genom att låta kunden själv bestämma men ni kommer inte att kunna sitta gömda i ett hörn för den sakens skull eftersom det är ni som rekomenderat transportföretaget.Ni skyfflar ifrån er ansvaret och ber folk att kontakta decargo som man där möts av en oigenomtränglig vägg.SKÄRPNING.

    • Hej Eva,
      Ta kontakt med Drinkos support & evnt fraktbolaget du anlitat där så ska dom nog kunna hjälpa dig med saken.
      På Drinko där anlitar du egen transport och då ansvarar fraktbolaget för paketen när de lämnar dom på sin resa mot dig. Hos oss på laurens så är det vi som ordnar med transporten åt dig och även inbetalning av svenska avgifter på alkoholen som måste göras så att inte det blir strul med Tullen.

  • Går ju inte att skapa konto heller för den delen på Decargo. Jag ringde till fraktbolaget men där snackades det bara ryska. La beställning med swishbetalning Måndag den 10/6. Det här har aldrig varit några problem förut..

    • Hej
      Tror nog du ringt fel isf, det är ingen telefonsupport alls på Decargo eller hos oss så det går inte att ringa, men epost går fint. Decargo och vi pratar svenska så det ska inte vara några problem, ryska är jag säker dom inte kan :)
      skicka en e-post till kundservicen om du funderar över något eller behöver hjälp.

    • man måste inte betala alkoholskatt i sverige om man handlar från ex drinko

      • Hej Mattais,
        Det är olika från butik till butik dedär med skatten, dom flesta butiker beskriver detta under vanliga frågor avdelningen eller FAQ sidorna.
        På Laurens betalas alkoholskatten av oss(butiken) så då behöver man inte göra det som kund.

  • Stevw karlsson 23:18, juni 15, 2019

    Jävla värdelöst transport företag...... går fortare med sparkcykel till Tyskland fram och tillbaka

  • Ja var på väg och beställa så såg jag vilka problem med er transporter de är så de blir ingen beställning.
    MVH Lars Lindberg

    • Hej Lars,
      Yes fraktbolagen hade stop tidigare iår men det är löst nu och det rullar på som vanligt hos dem. Det är endel för lagret att ta ikapp bara nu men det körs iväg ordrar varje dag fortare och fortare nu. Ut i juli här så är det normala leveranstider.

      • Ja och Ronald kanske kommer i om kort beställa, men är lite rädd för sista gång ladde tullen beslag på våra varor och kartongen uppbruten och några trasiga.

        • Hej
          Handlar du på laurens så är alla skatter och avgifter betalda så Tullen ska inte beslagta något isf.
          Känner till vad som hänt sist med ronalds leverans och där hade Tullen gjort fel och även erkänt detta i efterhand så det ska vara ordnat nu

  • Hejsan jag beställde en massa för väldigt länge sedan bokade frakt direkt efteråt men fortfarande inte fått någon bekräftelse från decargo tycker det är skit att man skriver ut 4-10 arbetsdagar har gått snart 10 och inte ens fått en bekräftelse att dom ska hämta sakerna?

    • Hej Anton,
      Beklagar att du fått vänta extra på ditt köp. Ta kontakt med supporten på drinko där du handlat så kommer de kunna informera dig om vad som händer och när din order evnt är klar för att hämtas.

  • Skriv i er annons att ni har strul med leveranserna ljust nu

  • Fredrik nolsson 20:41, juni 3, 2019

    Haha här kommer en till missnöjd beställde 26/2 men inte en öl

    • Hej
      Har du ett order nummer på köpet? provade söka på din mailadress men fick inte upp något. Det har varit förseningar pga fraktbolaget väntade på nya avtal tidigare iår med det är klart nu hos dem så köpte du i slutet på februari borde du fått det till nu. Har du skickat oss en mail om saken, om inte så gör gärna det så ska vi hjälpa dig

  • Beställde 30/1 har inte fått någon leverans än.

    • Hej Jan,
      Om du fortfarande väntar på ett köp som hämtats i januari så ta kontakt med oss och fraktbolaget på mailsupporten så kommer de kunna hälpa dig att reda ut saken.

  • Hej, Drinko och Lauren!

    Det här borde ni ju svara på - om ni är måna om era kunder! Eller hur?

    Vi väntar på ett svar!

  • Det här är inte ok!
    Ett sådant här bolag ska inte få finnas på nätet. Att inte ha ett telefonnummer som man kan ringa är bara så dåligt!
    Och inga förklaringar - vid försenade leveranser!

    Nu kontaktar vi Konsument Europa - för att få bort det här bolaget! Men först ska de betala tillbaka alla pengar de kasserat in - utan leveranser!
    Är ni med?

    • Hej Lotta,
      Ser att du har haft en mail dialog med oss och fått svar tidigare. När du skriver här så kan det ta lite tid att få svar tyvär så kommer det inte till supporten då man måste maila dem så du får hjälp i frågor du har runt köp.

      Dina varor blev klar och hämtades i slutet på Maj där, så enligt spårningen så fick du dina varor 29 Maj. Vi är alltid på plats vid mailsupporten om det skulle var något i framtiden.
      Beklagar att du fick vänta så länge och att du trodde något var fel med köpet.

  • Har blivit lurad av dessa. Annlita aldrig dom.

    • Hej Pelle, vi behöver namn, order nr eller rätt e-post som köpet är gjort på för att kunna se vad som hänt då jag inte hittar något köp med din mailadress du skriver från nu.
      Skicka oss en mail så får du hjälp om du handlat och väntar på ett köp.

  • Ni har det absolut sämsta transportbolag som finns. Dom fick de ena paketet efter 10dar.
    Men det andra har inte kommit än och det hämtades upp i januari.
    Fy fan så dåligt.
    Hur i hellvete kan ni rekommendera ett sånt frakt bolag. Inget paket ingen ersättning.
    Ska absolut alldrig handla från er nån mer gång.fy fan

    • Hej Joakim,
      Beklagar för att det ser ut att var något som strulat till sig med ett av dina paket. Ta kontakt med supporten & fraktbolaget på mail så kommer de kunna hälpa dig att reda ut saken.

    • Hej Joakim
      Du kan vara glad att du fått ett paket efter 10 dagar.Jag har inte fått något paket av 3 st paket
      sedan beställningen den 16 februari nu 76 dagar håller med FY FAN

  • tur man inte handlar här längre

  • Hej igen 2019-04-11

    Varför får jag inget svar på mitt mejl

    Nu känns det verkligen som att jag har blivit Blåst på 3143 kr.

    Harry




    Hej nu skriver jag igen och undrar var mitt vin är varför jag kallar det för MITT är att den 25/2 betalade jag 3143 kr.
    Det är väl hög tid att transportbolagen är klara med sin uppdatering i EU som ni svarade mig förra gången.
    Jag som kund skall väl inte drabbas,jag anser att det är upp till er som säljare, skall se till att varorna kommer fram.
    Händer inget snart måste jag begära tillbaka pengarna.Det har nu gått 52 dagar totalt sedan jag beställde.

    mvh Harry

    Den 2019-02-16 kl. 18:00, skrev Lauréns Vinhandel:
    >
    > Laurens.se

    • Hej Glans,
      Ser att du har haft en maildialog med oss ang detta, samt att ditt nya köp från juni redan hämtats och borde vara hos dig nu.
      Om du fortsatt har strul med det tidgare köpet så ta kontakt med vår support så ska de hjälpa dig.

Artiklar 1 till 25 av totalt 475

Lämna en kommentar
Vikt på din order: kg (Max 80 kg)
Gå till kassan X
.